Náš príbeh
Inclusion znamená začlenenie, zahrnutie
My inklúziu v našom projekte IncluDidActive vnímame ako podporu rovnosti v prístupe ku vzdelaniu. Aby každý, kto má akúkoľvek nevýhodu,alebo znevýhodnenú schopnosť vzdelávať sa, mal možnosť dosiahnuť svoj plný potenciál.
Každý z nás má jedinečné schopnosti, silné stránky a talent, ktorý býva často vyvážený inou, slabšou stránkou. Pri vzdelávaní sa však tieto špeciálne potreby, akými sú napríklad poruchy pozornosti, učenia, výslovnosti a komunikácie, dyslexia, dysgrafia,dyskalkúlia a tiež poruchy správania, môžu správnym prístupom a používaním špeciálnych pomôcok postupne odstraňovať a dosiahnuť tak úroveň,ktorá žiakovi – študentovi umožní dosiahnuť stav svojich maximálnych možností.
Náš projekt IncluDidActive pod registrovaným sociálnym podnikom WELLNEA s.r.o. vznikol v roku 2021, počas pandémie, kedy sme reštrukturalizovali činnosť chránenej dielne WELLNEA. Naši zamestnanci so zdravotným znevýhodnením sa postupne pripravovali na vývoj a výrobu pomôcok pre deti so špeciálnymi potrebami. Všetky zadania na ne nám poskytli špecialisti z Centra pre poradenstvo a prevenciu z občianskeho združenia TENENET.
Každá pomôcka prešla starostlivou konzultáciu s odborníkom ako špeciálny pedagóg, pedagóg so zameraním na slovenské curriculum, predagóg so zameraním na medzinárodné curriculum, školský logopéd, školský psychológ, detský psychológ a fyzioterapeut, aby sme si boli istí, že všetko je nastavené čo najkvalitnejšie.
Všetky pomôcky máme tiež odskúšané predškolským a školskými zariadeniami – na Slovensku i v zahraničí. Ich postrehy a pripomienky veľmi starostlivo zapracúvame.
Jedinečné vzdelávacie pomôcky
Výroba pomôcok pre deti so špeciálnymi potrebami na základe doporučení špecialistov z TENENET o.z.
Našou ambíciou je pomáhať deťom so špeciálnymi potrebami
Pomôcky ktoré pomôžu napredovať jednoduchšie
Špeciálne potreby detí
Pomáhame rodičom a vzdelávateľom
Pomáhame rodičom
Pomáhame špeciálnym asistentom
Našim cieľom je pomôcť deťom mať rovnakú možnosť na kvalitné vzdelávanie a dosiahnuť svoj maximálny potenciál.
Pomáhame rásť. Rastieme spolu.
O našich pomôckach
Optimálne je zistiť, či má dieťa nejakú špeciálnu poruchu v čo najútlejšom veku, aby sa s dieťaťom mohlo začať pracovať čo najskôr a, ideálne, pri nástupe do školy už bol systém práce s dieťaťom dobre nastavený.
Tak sa dá predísť mnohým úzkostiam a starostiam, ktoré deti so špeciálnymi potrebami (hlavne, ak nie sú rozpoznané), sprevádzajú.
Preto sme v našom projekte začali práve vývojom úloh, ktoré by mohli pre-diagnostikovať prípadné špeciálne poruchy dieťaťa už v predškolskom veku. Stáva sa, že má rodič / vzdelávateľ pri dieťati pocit, že niečo nie je celkom v norme, ale nevie to špecifikovať. V našom Balíčku pre predškoláka sú úlohy, ktoré by mohli pomôcť pri udaní smeru, ktorým sa prípadne treba vybrať a dieťa dať na konzultáciu k špecialistovi. Srdcom Balíčka je Manuál, v ktorom sú presné kroky čo a ako je potrebné sledovať a kam s dieťaťom prípadne ísť na vyšetrenie. Viac informácií nájdete v príslušnom videu.
V predškolskom veku sa najväčší dôraz kladie na správnu komunikáciu dieťaťa, kam patrí výslovnosť, tvorba viet a slovná zásoba. Preto sme v úzkej spolupráci s detskými logopédmi vytvorili sady podporujúce tieto zručnosti: v ponuke nájdete pexesá a rôzne komunikačné kartičky, vždy veľmi presne špecifikované.
Pri každom výrobku je popis aktivity a tiež vysvetlenie na čo je určený, akú špeciálnu potrebu ním môžeme riešiť.
Ideme ďalej: neúnavne pracujeme na príprave ďalších pomôcok: pre deti s autizmom a poruchami Asperger spektra a tiež pre žiakov I.stupňa ZŠ, ktorí potrebujú pomôcť v učivom v dôsledku ich znevýhodnenia (dyslexia, dysgrafia, dyskalkúlia ap.).